Etichete

duminică, 11 martie 2012

Lungul drum spre casa...


(scrisa  candva prin  2000...)

De sapte ani prin lume colinda
Singur mereu, tot cautandu-si rostul ;
Printre straini de-atata timp traia
Departe de cei dragi, de casa sa,
Schimbandu-si totdeauna adapostul.

Luptase si-n razboi.Cand se sfarsise
Plecase de pe front, slab si-ntristat;
Vazand ca rostu-n lume nu-si gasise,
Ca numai singur in zadar traise,
Se indrepta acum spre-al sau sat.

Drum lung si greu avea de strabatut
Dar nu-i pasa. Mergea fara-ncetare
Spre-acel catun, ce nu l-a mai vazut
De sapte ani, si-acuma ar fi vrut
Sa aiba aripi la picioare.

Cand parasise satul, mai traia
Doar maica-sa; trecuse-o vesnicie...
Surori sau frati pe lume nu avea,
Si-acum, mergand spre casa, se temea
Sa n-o gaseasca goala si pustie.

Se-apropia, degraba, Anul Nou;
Ningea continuu, geru-era cumplit,
Iar drumu-era din ce in ce mai rau,
Dar el mergea, mergea spre satul sau
Far’ sa se simta cat de cat trudit.

Cand dupa zile-ntregi se pomeni
Pe-un varf de deal, sub apriga ninsoare,
Isi puse traista jos si se opri,
Cu mana streasina la ochi privi
Spre casele ce se zareau in vale.

Printr-o scrisoare mama isi vestise
Ca va veni, dar nu-i spusese cand.
Spera ca-n lipsa lui ea nu murise...
Cu-aceasta spaima-n suflet el traise
De-atata timp,cu frica-aceasta-n gand.

De nerabdare, drumul parasi
Si-o lua pe-o scurtatura, prin padure.
Cat merse printre pomi isi aminti
Cum hoinarea pe-acolo, cu-alti copii,
Cum adunau alune, fragi si mure.

Atatia prieteni avusese-n sat...
Tovarasi buni, pe care-asa-i iubise...
Insa de cand in lume-era plecat
Traise tot hoinar si-nsingurat ;
Un prieten bun in calea-i nu-ntalnise.

Era pe inserate cand sosi
Acasa; o coliba mica,
La margine de sat. Pe-un geam privi
‘Nauntru si deodat’ simti
In inima fioruri reci de frica.

Pe-o lavita o lumanare-ardea ;
Ograda, casa – erau asa de goale...
Barbatul inlemni, fiindca stia
Ca-n casa-n care nimeni nu traia,
De Anul Nou se-aprinde-o lumanare.

Deodat-aude poarta. Cand priveste
Spre drum, ramane-nmarmurit,
Caci pe o potecuta isi zareste
Chiar mama, inima-n el creste,
Si-alearga inspre dansa, fericit...

O ia in brate si o strange tare.
“Venit-ai, dragul mamei drag!...”
Spune batrana, si o sarutare
Depune pe-a lui frunte, cu ardoare,
Si-mbratisati, ei trec al casei prag.

« De cand primit-am veste c-ai sa vii
Te-am asteptat cu sufletul la gura;
La drumul mare-am stat intreaga zi,
Pan’ se-nsera, in orele tarzii.
Nu m-am gandit s-o iei pe scurtatura... 

Dar bine c-ai venit, baiatul meu.
De 7 ani, eu m-am topit de dor;
Acu-s batrana si mi-e tare greu
Sa n-am pe nimeni-n ajutorul meu,
Sa n-am alaturi pe al meu fecior... »

Si-astfel- in noaptea de-Anul Nou, el sta
Cu draga-i mama, la aceeasi masa,
Vorbind voios; in jurul lui privea
Cu bucurie-adanca si simtea
Ca nicaieri nu este ca acasa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu